Innowacja pedagogiczna „W rytmie czterech pór roku” powstała głównie z myślą o najmłodszych uczniach i wychowankach naszej szkoły. Motorem napędowym do jej realizacji był udział nauczycieli w projekcie „Learn to Teach” współfinansowanym  ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER). Nauczyciele uczestniczący w kursie „ The Best for Preschool Teachers” zagłębili się w metodę Montessori oraz poznali tajniki edukacji na zewnątrz. Doświadczenia zdobyte na kursie postanowili przełożyć na realia naszej szkoły.

 Głównym celem innowacji jest wprowadzenie elementów edukacji outdoorowej do oferty edukacyjnej szkoły.

Cele szczegółowe:

  • Kształtowanie pozytywnej relacji dzieci z naturą- swobodny kontakt z przyrodą, wspomagany doświadczaniem jej wieloma zmysłami, pozytywnie wpływa na budowanie naturalnej więzi ze środowiskiem.
  • Poszerzenie wiedzy przyrodniczej przez obserwację zmian, jakie zachodzą
    w przyrodzie w każdej porze roku.
  • Rozwój kompetencji intra- i interpersonalnych takich jak: umiejętność pracy w grupie, komunikacja interpersonalna, samodzielność, odpowiedzialność za siebie i innych, kreatywne myślenie, zaradność, umiejętność reagowania w trudnych sytuacjach, wiara w swoje możliwości.
  • Stymulacja zmysłów (ogród edukacyjno-sensoryczny ze ścieżką sensoryczną).
  • Zwiększenie świadomości siebie i własnych potrzeb (trening mindfulnes).
  • Profilaktyka chorób cywilizacyjnych (aktywne zajęcia  z elementami ruchu na świeżym powietrzu).

Innowacja zakłada założenie ogrodu edukacyjno-sensorycznego „Cztery pory roku”, wprowadzenie elementów edukacji outodoorowej (nie tylko w stworzonym ogrodzie, ale również w innych środowiskach przyrodniczych jak łąka, las, pole uprawne) oraz umożliwienie dzieciom korzystania z funkcji terapetycznej ogrodu przez ćwiczenia zwiększające uważność i wprowadzające w stan relaksu.

 Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

 Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie

Zdjęcie