język polski
ZASADY SAMODZIELNEJ PRACY
- Zadania wykonujcie w zeszycie przedmiotowym do j. polskiego
- Po powrocie do szkół zadania zostaną sprawdzone i omówione (lub sprawdzę je na bieżąco)
- Postarajcie się o systematyczność i rzetelność w wykonywaniu zadań
Powodzenia!
(Jak już wiecie) Będziemy porozumiewać się na bieżąco poprzez grupę na jednym z portali społecznościowych. Mam możliwość indywidualnego kontaktu z każdym z Was J W pracy będziemy opierać się na powtórzeniu i utrwaleniu wiadomości do egzaminu ósmoklasisty.
Zachęcam Wam do zapoznania się z filmikami umieszczonymi na kanale Wiedza z Wami podstawówka.
Link do strony: https://www.youtube.com/channel/UCJYqyi1HrPZ0B8X0R_xbJew
Tematy do omówienia:
- M. Wańkowicz – teksty z podręcznika (s. 227, 249)
- Przypomnienie cech reportażu
- Przypomnienie wybranych środków stylistycznych
- Przypomnienie treści i problematyki wybranych lektur: „Quo vadis”, „Zemsta”, „Opowieść wigilijna” i innych – w zależności od potrzeb
- Utrwalenie wiadomości o częściach mowy – karty pracy
- Rozwiązywanie arkuszy egzaminacyjnych i testów zamieszczonych w repetytorium (praca własna)
matematyka
- rozwiązać zadania z podręcznika: 13, 15, 16, 17, 19, 21, 25 ze strony 41,
- utrwalić wiadomości dotyczące działań na potęgach i pierwiastkach oraz rozwiązać zadania z podręcznika: 43, 44, 50, 51, 52 ze strony 44,
- rozwiązać zadania z podręcznika: 6, 7, 19, 20, 25,28, 32, 38, 41 ze stron 66- 70,
- rozwiązać zadania z podręcznika: 1, 4, 10, 12, 16, 23, 29, 33, 35, 38, 44, 49 ze stron 114-118,
- rozwiązać zadania z podręcznika: 3, 9, 16, 21, 27, 28, 29,34 ze stron 160-166,
- rozwiązać zadania z podręcznika: 7 i 10 ze stron 200-201.
Zapisz w zeszycie rozwiązania zadań.
język angielski
- Powtórzyć słownictwo oraz zapoznać się z nowym słownictwem dotyczącym zakupów i usług oraz podróżowania i turystyki. Wykonać zadania sprawdzające umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz znajomość gramatyki i funkcji językowych –Repetytorium Ósmoklasisty str.58-75
- Powtórzyć i utrwalić czasowniki nieregularne str. 190 -podręcznik
Załóżcie konta na outlooku i wyślijcie wiadomoćś na maila bigosedyta@outlook.com
z notatką o systemie WordPress. Sprawdzajcie na bieżąco swoje skrzynki bo prawdopodobnie będziemy działać w chmurze.
historia
1. Przeczytaj temat Polska w czasach stalinizmu, zapisz go w zeszycie. W formie notatki zapisz informacje o powstaniu PZPR, w punktach wymień zmiany polityczne i społeczne, do których doszło w Polsce w okresie stalinowskim.
2. Przecztaj temat Polski październik, zapisz go w zeszycie. Odpowiedz pisemnie w zeszycie na polecenie numer 2 i 3 ze strony 186 podręcznika.
wiedza o społeczeństwie
1. Utrwal raz jeszcze wiadomości do sprawdzianu z rozdziału czwartego - Wspólnota narodowa. Odbędzie się on po waszym powrocie do szkoły.
2. Pamiętajcie o wykonaniu prezentacji o mniejszościach narodowych i etnicznych.
3. Przeczytaj temat Państwo i demokracja, zapisz go w zeszycie. Stwórz notatkę, w której znajdą się pojęcia: państwo, cechy państwa, wymień rodzaje ustrojów politycznych. W zeszycie wykonaj zadanie numer 3 i 6 ze strony 127 podręcznika.
chemia
Wykonaj w formie notatki w zeszycie następujące zadania z podręcznika:
- zadanie 1,2,3 strona 163
- zadanie 3,5,6 strona 160
geografia
Wykonaj w formie notatki w zeszycie następujące zadania z podręcznika:
- zadanie 1,2,3 strona 121
- zadanie 1 oraz 3 strona 125
- zadanie 2 strona 131
- zadanie 1 strona 137
biologia
Wykonaj w formie notatki w zeszycie następujące zadania z podręcznika:
- zadanie 1-4 strona 120
- zadanie 1 oraz 2 strona 124
wychowanie fizyczne
W związku z czasową przerwa od szkoły ( to nie są ferie ) zalecam, aby każdy w swoim zakresie pamiętał o ruchu. Podczas dni w których zaplanowane są zajęcia wychowania fizycznego uczniowie klas IV- VIII wykonują:
- 20 pajacyków,
- 20 przysiadów,
- 20 brzuszków,
- 10 minut marszu w miejscu,
+ trening wykonany z youtuba np. „ Mel B- 20 minutowy trening całego ciała. Po przyjściu do szkoły zaplanowane są testy na gibkość dlatego po ćwiczeniach pamiętamy o rozciąganiu. Dodatkowo proszę klasy IV-V-VI-VII-VIII o zapoznanie się z przepisami piłki siatkowej(tj. wymiary boiska, ile trwa mecz, ilu jest zawodników podczas meczu, na jakiej wysokości wisi siatka, kto to jest libero?) zachęcam również do obejrzenia meczu piłki siatkowej. Klasy które nie prezentowały układów tanecznych na lekcji wychowania fizycznego ( IV-V-VIII) proszę o przygotowanie krótkich układów tanecznych.
religia
- Przeczytaj tekst nr 25 str. 82 – 83, przepisz do zeszytu Zapamiętaj. Zad. 3 str. 84 do zeszytu.
- Zastanów się nad pytaniami str. 84
- Narysuj ilustrację jak wyobrażasz sobie objawienie się Pana Jezusa św. Małgorzacie Marii Alacoque – zeszyt.
- Rozpocznij powtarzanie działu nr III. „Syn Boży”.
język niemiecki
Guten Tag meine liebe 8. Klasse!
Wie geht’s euch?
Witajcie moi drodzy! Przede wszystkim mam nadzieję, że Wy i Waszy bliscy macie się dobrze i tego Wam życzę.
Tak się złożyło, że dopiero rozpoczęliśmy nowy dział, więc wiele nowego słownictwa przed nami. Postaram się udostępnić Wam materiały, które pomogą w poznaniu nowych słów i utrwaleniu materiału z działu poprzedniego. Pierwszym tematem będą nazwy pomieszczeń w domu.
Kilka uwag technicznych!
- Jeśli w załącznikach będą pojawiały się karty pracy, należy je wydrukować. Jeśli dacie radę w pomniejszeniu, proszę wkleić je do zeszytu. Jeśli nie, gromadźcie materiały w teczkach. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania, proszę przepisać słownictwo z kart pracy i przetłumaczyć do zeszytu.
- Do każdego zagadnienia będę podawała temat. Proszę zapisać go w zeszycie.
- Jeśli podam notatki, można je wydrukować, bądź przepisać.
- Korzystajcie ze słowników interaktywnych (tylko nie Google tłumacz, proszę, bitte, please;), polecam https://de.pons.com/ - słuchajcie wymowy nowych wyrazów.
- Utwórzcie swoje konto, o ile jeszcze nie macie na platformie https://quizlet.com/
Temat 1: In der Küche essen wir das Frühstück. – W kuchni jemy śniadanie. (nazwy pomieszczeń w domu)
Termin realizacji: 17.03.2020 – 20.03.2020
- 1. Przepisz nazwy pomieszczeń z podr. S.51 zad.3 i przetłumacz na język polski. Dodatkowo znajdź w słowniku i zapisz do zeszytu niemieckie odpowiedniki następujących nazw: pokój dziecięcy, pracownia(gabinet), balkon, taras, piwnica, jadalnia, poddasze.
- Następnie wykonaj ćwiczenie na platformie Quizlett
https://quizlet.com/pl/378048628/raume-zu-hause-flash-cards/
https://quizlet.com/283948759/raume-zu-hause-pomieszczenia-w-domu-flash-cards/
- Wykonaj dwa zadania: podręcznik S.51 zad 3 do zeszytu
- Naucz się słownictwa –podr. S.58 Znam nazwy miejsc i pomieszczeń
Pozdrawiam Was serdecznie! I bardzo proszę, wykonajcie solidnie wszystkie zadania. Wykorzystajcie dobrze ten czas!
W razie jakichkolwiek pytań piszcie na adres mskotnicka83@gmail.com