Proszę, aby w dniach 16.03.2020 r. do 25.03.2020 r. uczniowie klasy pierwszej doskonalili i utrwalali następujące wiadomości i umiejętności:

-  nazwy miesięcy,

-  nazwy dni tygodnia,

-  dodawanie i odejmowanie w  poznanym zakresie,

-  porównywanie liczb (,=),

-  obliczenia pieniężne,

-  mierzenie odcinków,

-  rozróżnianie i nazywanie kierunków (lewo, prawo, nad, pod, obok, itd.),

- odczytywanie pełnych godzin na zegarze,

- doskonalenie techniki czytania,

- czytanie ze zrozumieniem,

- przepisywanie tekstów ze zwróceniem szczególnej uwagi na właściwe łączenie liter w wyrazach i rozmieszczenie  ich w liniaturze,

- dzielenie słów na głoski,

- nauka piosenki „Córka Gburka” – książka do muzyki

 

Dodatkowe informacje dotyczące konkretnych ćwiczeń do wykonania,  będą przekazywane rodzicom indywidualnie.

Przy utrwalaniu i powtarzaniu wiadomości polecam  skorzystanie z następujących stron internetowych:

 

https://szaloneliczby.pl/klasa-1/

https://epodreczniki.pl/

http://pisupisu.pl/ - kl1, alfabet i cyfry, kierunki, ortografia

https://www.matzoo.pl/klasa1

 

język angielski

Poznajemy nazwy zwierząt

Słownictwo i zwroty                          

 

•parrot, snake, elephant,             papuga,wąż,słoń

monkey, giraffe, frog,                 małpa,żyrafa,żaba

crocodile, mouse                        krokodyl, mysz

• climb, fly, jump,                        wspinać się, latać,skakać

run, swim, walk                          biegać,pływać,chodzić

• Can you help me, please?       Czy możesz mi pomóc?

Yes, of course I can.                   Tak, oczywiście, że mogę.

No, sorry. I can’t.                        Przykro mi ,ale nie mogę.

• A (giraffe) can (run).                 Żyrafa potrafi biegać.

• I can (jump).                             Potrafię skakać.

Can you (fly)?                             Czy potrafisz skakać?

Yes, I can.                                  Tak, potrafię.

No, I can’t                                   Nie, nie potrafię.

 

Podręcznik Tiger 1 str.51  Zeszyt ćwiczeń str.50

Ponadto grupy żywności : animals-zwierzęta, plants-rośliny, fish-ryby, fruit-owoce, meat-mięso,  vegetables-warzywa  ( uczniowie otrzymali materiały ) podręcznik str.44, zeszyt ćwiczeń str.42


religia

 

  1. Wklej naklejkę przedstawiającą Jezusa, połącz linią obrazki w odpowiedniej kolejności. Nr 35, str.72.
  2. Narysuj na kolcach kwiaty według podanego wzoru - str. 73
  3. Narysuj na kartce z małego bloku dwa dobre uczynki jakie uda Ci się zrobić w tym czasie kiedy jesteś w domu.