język polski

ZASADY SAMODZIELNEJ PRACY

  • Zadania wykonujcie w zeszycie przedmiotowym do j. polskiego
  • Po powrocie do szkół zadania zostaną sprawdzone i omówione
  • Postarajcie się o systematyczność i rzetelność w wykonywaniu zadań

Powodzenia! 

TEMAT: UTRWALENIE WIADOMOŚCI ZE SŁOWOTWÓRSTWA.

1. Utrwal wiadomości ze słowotwórstwa. W tym celu wykonaj test, który znajduje się pod wskazanym linkiem: https://gwo.pl/programy/matematyka/exercises.php?&kl=GIM1&cat=POL&sub=121

Pytania i odpowiedzi proszę zapisać w zeszytach.

TEMAT: „DZIADY CZ. II” A. MIECKIEWICZA – POWTÓRZENIE.

Omawiamy teraz „Dziady cz. II” A. Mickiewicza. Proszę o napisanie notatek z następujących zagadnień (które już omawialiśmy)

I. Wyjaśnienie tytułu dramatu

II. Motto dramatu (skąd pochodzi, jakie ma znaczenie w kontekście utworu Mickiewicza)

III. Bohaterowie. (uzupełnij tabelę)

Przybyły duch

Sposób przywołania

Rodzaj grzesznika

Wina

Kara

Prośba ducha

Przesłanie ducha – cytat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Wymień cechy dramatu romantycznego

4. Wyobraź sobie, że bierzesz udział w obrzędzie dziadów opisanym w dramacie Mickiewicza – „Dziady cz. II”. Opisz swoje wrażania. Twoja praca powinna zająć co najmniej dwie strony.

TEMAT: ĆWICZYMY PISANIE ROZPRAWKI

  1. Przypomnij sobie zasady pisania rozprawek

 

Zadanie: Która nauka moralna zawarta w „Dziadach” cz. II wydaje ci się najważniejsza i dlaczego? Napisz rozprawkę, w której przedstawisz i uzasadnisz swoje stanowisko.

 

CO PRZECZYTAĆ?

Kolejną lekturą, którą omówimy to: „Kamienie na szaniec” A. Kamińskiego.

Bardzo zachęcam Wam do przeczytania tej lektury J Myślę, że tematyka wojenna może Was zaciekawić.

Zachęcam do obejrzenia ekranizacji książki. Zarówno tej z 2014 roku, jak i filmu pt. „Akcja pod Arsenałem”.

 

matematyka

- utrwalić zasady działań na ułamkach zwykłych i rozwiązać zadanie 25 i 33 ze strony 50    z podręcznika,

- utrwalić zasady działań na ułamkach zwykłych i rozwiązać zadanie 28 i 41 ze strony 50-51 z podręcznika,

- utrwalić zamianę jednostek masy i długości  rozwiązując zadanie 15 ze strony 31 z podręcznika,

- rozwiązać zadanie 8 i 9 z podręcznika ze strony 40,

- rozwiązać zadania z podręcznika dotyczące procentów: 1, 18, 19, 25, 29, 30, 37  strona 94-97,

- powtórzyć wiadomości dotyczące figur geometrycznych i  rozwiązać zadania z podręcznika: 4,9, 16, 20, 24, 36, 37, 38, 39 strona 148-151,

- utrwalić wiadomości dotyczące wyrażeń algebraicznych i rozwiązać zadania z podręcznika: 19, 23, 29, 33 ze stron 182-183,

- przeczytać ze zrozumieniem materiał z podręcznika ze stron: 186, 189,190, 192, 193.

 Zapisz w zeszycie rozwiązania zadań.


język angielski

 1. .Powtórzyć i utrwalić wiadomości do kartkówki z czasu Present Simple-zeszyt przedmiotowy.

 2.Opisać  jak spędzasz czas wolny –użyj czasu Present Simple. Długość opisu od 50 do 100 słów.

 3.Powtórzyć i utrwalić czasowniki nieregularne –podręcznik str.130


informatyka

 Zapoznać się z działem 5.1, książka str. od 174 do 181. Wykonać zadanie 1 z książki str.182

wykonane zadanie przesłać na maila bigosedyta@outlook.com


plastyka 

Wykonanie bądź dokończenie prac plastycznych, które nie zostały dostarczone do zaliczenia w wyznaczonym czasie. 


muzyka

Opracowanie scenariusza teledysku w wyznaczonych wcześniej grupach (praca zdalna za pośrednictwem komunikatorów)


historia

1. Utrwal raz jeszcze wiadomości do sprawdzianu z rozdziału czwartego - Ziemie polskie po Wiośnie Ludów. Odbędzie się on po waszym powrocie do szkoły.

2. Przeczytaj temat Na frontach I wojny światowej, zapisz go w zeszycie. Zapisz w zeszycie pisemnie odpowiedzi na polecenia numer 1, 2 i 3 ze strony 167 podręcznika.

Polecam skorzystanie z następującej stronyhttps://epodreczniki.pl/a/dlaczego-wielka-dlaczego-swiatowa-wojna-1914-1918/DdNetKNu2

Obejrzyj filmik: https://www.youtube.com/watch?v=nWyzEc3C0sk

3. Przeczytaj temat I wojna światowa na ziemiach polskich, zapisz go w zeszycie. Pisemnie w zeszycie odpowiedz na polecenie numer 1 ze strony 174.Przedstaw pisemnie cel i skutki działalności Legionów Polskich.

Skorzystaj ze stronyhttps://epodreczniki.pl/a/licytacja-sprawa-polska-w-1917-roku/D176F7ebD

oraz https://www.polskieradio.pl/39/156/Artykul/752846,Roman-Dmowski-%E2%80%93-tworca-Narodowej-Demokracji


biologia

 

Wykonaj w formie notatki w zeszycie następujące zadania z podręcznika:

 

  • Zadanie 1-5 strona 176
  • Zadanie 1-5 strona 180

chemia

 

Wykonaj w formie notatki w zeszycie następujące zadania z podręcznika:

 

  • zadanie 2 strona 164
  • zadanie 1 i 4 strona 169
  • zadanie 1 strona 176


geografia

 

Zapisz do zeszytu rozwiązania zadań 1-6 strona 162. Sprawdzian z działu ,,Usługi w Polsce”

 

odbędzie się po powrocie uczniów do szkół.


wychowanie fizyczne

 

W związku z czasową przerwa od szkoły ( to nie są ferie ) zalecam, aby każdy w swoim zakresie pamiętał  o ruchu. Podczas dni w których zaplanowane są zajęcia wychowania fizycznego uczniowie klas IV- VIII wykonują:

 

- 20 pajacyków,                

 

- 20 przysiadów,

 

- 20 brzuszków,

 

- 10 minut marszu w miejscu,

 

+ trening wykonany z youtuba np. „ Mel B- 20 minutowy trening całego ciała.  Po przyjściu do szkoły zaplanowane są testy na gibkość dlatego po ćwiczeniach pamiętamy o rozciąganiu. Dodatkowo proszę klasy IV-V-VI-VII-VIII o zapoznanie się z przepisami piłki siatkowej(tj. wymiary boiska, ile trwa mecz, ilu jest zawodników podczas meczu, na jakiej wysokości wisi siatka, kto to jest libero?) zachęcam również do obejrzenia meczu piłki siatkowej. Klasy które nie prezentowały układów tanecznych na lekcji wychowania fizycznego ( IV-V-VIII) proszę o przygotowanie krótkich układów tanecznych.


religia

 

  1. Napisz do zeszytu zad. 1 str. 80 i daj odpowiedź. Przypomnij sobie „Akt wiary”.
  2. Przeczytaj tekst ze str. 81, przepisz do zeszytu Zapamiętaj  str.84 nr 25. Zastanów się nad podanymi pytaniami str.84.
  3. Wykonaj do zeszytu zadanie 1 str. 84 nr 25.
  4. Powtórz dział nr III. „Bóg Ojciec”.


język niemiecki

 

Guten Tag meine liebe 7. Klasse!

 

Wie geht’s euch?

 

Witajcie moi drodzy! Przede wszystkim mam nadzieję, że Wy i Waszy bliscy macie się dobrze i tego Wam życzę.

 

Tak się złożyło, że dopiero rozpoczęliśmy nowy dział, więc wiele nowego słownictwa przed nami. Postaram się udostępnić Wam materiały, które pomogą w poznaniu nowych słów i utrwaleniu materiału z działu poprzedniego.  Pierwszym tematem będą nazwy pomieszczeń w domu.

 

Kilka uwag technicznych!

 

  • Jeśli w załącznikach będą pojawiały się karty pracy, należy je wydrukować. Jeśli dacie radę w pomniejszeniu, proszę wkleić je do zeszytu. Jeśli nie, gromadźcie materiały w teczkach. Jeśli nie macie możliwości wydrukowania, proszę przepisać słownictwo z kart pracy i przetłumaczyć do zeszytu.
  • Do każdego zagadnienia będę podawała temat. Proszę zapisać go  w zeszycie.
  • Jeśli podam notatki, można je wydrukować, bądź przepisać.
  • Korzystajcie ze słowników interaktywnych (tylko nie Google tłumacz, proszę, bitte, please;), polecam https://de.pons.com/ - słuchajcie wymowy nowych wyrazów.
  • Utwórzcie swoje konto, o ile jeszcze nie macie na platformie https://quizlet.com/

 

Temat 1: Wohin gest du gern? Dokąd lubisz chodzić? – nazwy miejsc wypoczynku

 

Termin realizacji: 17.03.2020 – 20.03.2020

 

  1. 1.      Przepisz do zeszytu zieloną tabelkę (podr. S. 52 zad.1), następnie uzupełnij zdanie informacjami o sobie

 

Ich gehe ………………….. und ………………………. gern.

 

Napisz to zdanie do zeszytu!

 

 

 

  1. Następnie wykonaj ćwiczenie na platformie Quizlett

 

https://quizlet.com/pl/470528901/wohin-gehst-du-gern-flash-cards/

 

https://quizlet.com/pl/368193626/wohin-gehst-du-flash-cards/

 

  1. Obejrzyj 2 razy filmik pod linkiem https://www.youtube.com/watch?v=Cr3oqHcQz_s  (tylko 4:30) i powtarzaj wymowę zwrotów.
  2. Naucz się nazw z zadania 1 w podręczniku (s.52)

 

Pozdrawiam Was serdecznie! I bardzo proszę, wykonajcie solidnie wszystkie zadania. Wykorzystajcie dobrze ten czas!

 

W razie jakichkolwiek pytań piszcie na adres mskotnicka83@gmail.com