
Szkoła z przygodą - zabawa i nauka przez doświadczenie
W dniach od 15 listopada 2014 roku do 15 grudnia 2014 roku Grupa Nieformalna składająca się z dyrektorów szkół z terenu gminy Harasiuki: Publicznej Szkoły Podstawowej w Goździe – Halina Serafin, Publicznej Szkoły Podstawowej w Hucisku – Arkadiusz Kotuła oraz Publicznej Szkoły Podstawowej w Krzeszowie Górnym – Edyta Igras, pod auspicjami Stowarzyszenia Naszym Dzieciom realizowała inicjatywę pt.
„Szkoła z przygodą - zabawa i nauka przez doświadczenie”.
Inicjatywa dofinansowana była ze środków konkursu "Akademia Aktywnych Obywateli - Podkarpackie Inicjatywy Lokalne", który realizowany jest w ramach Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, nadzorowany przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej oraz Regionalnych Operatorów: Stowarzyszenie Dębicki Klub Biznesu, Fundacja Generator Inspiracji, Fundacja Fundusz Lokalny SMK, LGD Stowarzyszenie "Partnerstwo dla Ziemi Niżańskiej".
Projektem zostało objętych 40 dzieci z gminy Harasiuki uczęszczających do szkół w Goździe, Hucisku i Krzeszowie Górnym.
W ramach inicjatywy realizowane były następujące działania:
- Skierowanie uwagi uczniów na nauki przyrodnicze oraz nauki ścisłe i techniczne poprzez pokaz filmów edukacyjnych oraz odwiedzenie strony internetowej Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
- Dyskusja z uczniami na temat ich zainteresowań oraz wspólna organizacja planu wycieczki do Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.
- Wyjazd z zapewnionym wyżywieniem do Centrum Nauki Kopernik i aktywne uczestnictwo w eksperymentach.
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej z pobytu w CNK i przygotowanie pokazu wybranych eksperymentów dla uczniów szkół oraz rodziców.
- Konkurs plastyczny związany z tematyką projektu: przyrodą, techniką - Co zachwyca młodego człowieka?
- Wystawa prac powstałych w ramach konkursu plastycznego, wystawa zdjęć z realizacji poszczególnych etapów projektu, pokazy – eksperymenty wykonywane przez dzieci i nauczycieli, prezentacja multimedialna – dla dzieci i ich Rodziców, przedstawicieli władz samorządowych.