![grafikajpg [383x80] grafikajpg [383x80]](https://cms-v1-files.superszkolna.pl/sites/94/cms/szablony/45315/zdjecia/orign/grafika.jpg)
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE PN.:
Organizacja różnych form aktywności dla mieszkańców obszaru LGD znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy lub wykluczonych ze względu na ograniczenia społeczne
nazwa zadania: „Nowa wiedza i umiejętności drogą do aktywności”
Niniejszy Regulamin określa zasady uczestnictwa w projekcie w ramach poddziałania „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata 2014 – 2020 dla operacji realizowanych w ramach Projektu Grantowego pt. Organizacja różnych form aktywności dla mieszkańców obszaru LGD znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy lub wykluczonych ze względu na ograniczenia społeczne realizowanego przez Lokalną Grupę Działania Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Ziemi Niżańskiej”
§ 1
Postanowienia ogólne
Użyte w regulaminie sformułowania oznaczają:
- 1. Projekt grantowy – projekt, w ramach którego LGD udziela Grantobiorcom grantów na realizację zadań służących osiągnięciu celu tego projektu;
- 2. Grant/Operacja – środki finansowe, które LGD powierza Grantobiorcy na realizację zadań służących osiągnięciu celu projektu grantowego;
- 3. Grantodawca/LGD – Lokalna Grupa Działania Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Ziemi Niżańskiej” z siedzibą w Nisku;
- 4. Grantobiorca/Podmiot – podmiot wybrany przez LGD w ramach otwartego naboru, któremu zostanie powierzony grant na realizację zadań służących osiągnięciu celu projektu grantowego – Stowarzyszenie Naszym Dzieciom;
- 5. Regulamin – należy przez to rozumieć Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie Organizacja różnych form aktywności dla mieszkańców obszaru LGD znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy lub wykluczonych ze względu na ograniczenia społeczne, w zadaniu „Nowa wiedza i umiejętności drogą do aktywności”;
- 6. Sekretariat – należy przez to rozumieć Publiczną Szkołę Podstawową w Krzeszowie Górnym, Krzeszów Górny 109, 37 – 413 Harasiuki.
- 7. Uczestnik – należy przez to rozumieć osobę spełniającą kryteria definicji Odbiorcy Wsparcia, korzystającą z oferty zajęć edukacyjnych;
- 8. Wsparcie – działania o charakterze edukacyjnym realizowane na rzecz Uczestników przez Stowarzyszenie Naszym Dzieciom.
§ 2
Odbiorcy wsparcia zadania
- Odbiorcami wsparcia zadania są osoby dorosłe oraz dzieci i młodzież z obszaru działalności Stowarzyszenia Naszym Dzieciom.
- W szczególności wsparcie kierowane jest do grupy defaworyzowanej, do której zaliczają się:
- osoby bezrobotne bez prawa do zasiłku i długotrwale bezrobotni,
- młode matki bez doświadczenia zawodowego oraz powracające na rynek pracy po urlopie macierzyńskim,
- seniorzy, osoby w podeszłym wieku i samotne, w tym osoby 50+,
- dzieci i młodzież, których rodzice wyemigrowali w celach zarobkowych,
- rolnicy,
- 6. osoby uzależnione cyfrowo.
§ 4
Zasady kwalifikacji uczestników
- 1. Uczestnik przed złożeniem dokumentów powinien zapoznać się z Regulaminem rekrutacji i uczestnictwa w projekcie.
- 2. Udział w projekcie ma charakter dobrowolny.
- 3. Uczestnik zainteresowany skorzystaniem ze wsparcia zobowiązany jest do złożenia następujących dokumentów zgłoszeniowych:
a) Formularz rekrutacyjny, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu,
b) Zgoda na przetwarzanie danych, stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu,
- 4. Wszystkie dokumenty, o których mowa w ust. 3 muszą być wypełnione czytelnie i właściwie podpisane.
- 5. Sekretariat potwierdza prawdziwość danych zawartych w dokumentach zgłoszeniowych, o których mowa w ust. 3.
- 6. W przypadku, gdy Uczestnik dostarczy niekompletne lub niewłaściwie wypełnione dokumenty zgłoszeniowe, o których mowa w ust. 3, dokumenty te podlegają uzupełnieniu w terminie 7 dni od dnia wezwania do ich uzupełnienia.
- 7. Złożone przez Uczestnika dokumenty zgłoszeniowe nie podlegają zwrotowi.
- 8. W zadaniu prowadzony będzie nabór otwarty do 5 grup warsztatowych:
1) 1 grupa kurs IT – nabór bez względu na wiek,
2) 1 grupa kurs języka angielskiego – nabór dla osób dorosłych,
3) 1 grupa warsztatów rękodzieła „prace artystyczne z papieru” – nabór dla dorosłych,
4) 1 grupa warsztatów rękodzieła „wyrób biżuterii” – nabór dla dzieci i młodzieży,
5) 1 grupa warsztatów rękodzieła „wyrób biżuterii” – nabór dla dorosłych.
- 9. Przy rekrutacji pierwszeństwo będą miały osoby defaworyzowane: osoby bezrobotne bez prawa do zasiłku i długotrwale bezrobotni, młode matki bez doświadczenia zawodowego oraz te powracające na rynek pracy po urlopie macierzyńskim, seniorzy, osoby w podeszłym wieku i samotne, w tym osoby 50+, dzieci i młodzież, których rodzice wyemigrowali w celach zarobkowych, rolnicy, osoby uzależnione cyfrowo.
- 10. W przypadku dużej ilości kandydatów wśród osób defaworyzowanych o udziale w warsztatach zadecyduje kolejność zgłoszeń.
- 11. Rekrutacja jest prowadzona przez Sekretariat.
- 12. Udział Uczestnika we wsparciu jest bezpłatny.
- 13. Warunkiem udziału Uczestnika we wsparciu jest złożenie kompletnych dokumentów zgłoszeniowych, o których jest mowa w pkt. 3. Przez kompletność należy rozumieć wypełnienie wszystkich danych w formularzy rekrutacyjnym i złożenie czytelnego podpisu na formularzu rekrutacyjnym, o którym jest mowa w pkt. 3.a i zgodzie,o której jest mowa w pkt. 3.b.
- 14. Każdy Uczestnik zostanie powiadomiony o udziale w danej grupie warsztatowej, w tym o miejscu, terminach i programie przez Sekretariat telefonicznie lub mailowo.
§ 5
Zasady uczestnictwa we wsparciu
- Sekretariat ustala terminy i godziny zajęć poszczególnych grup warsztatowych.
- Uczestnik jest zobowiązany do wypełnienia dokumentów związanych bezpośrednio z uczestnictwem w Projekcie, podpisywania listy obecności, dokumentów poświadczających odbiór materiałów szkoleniowych.
- Każdy Uczestnik ma prawo do:
- udziału we wsparciu zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- zgłaszania uwag dotyczących zajęć oraz innych spraw organizacyjnych bezpośrednio trenerowi bądź do Sekretariatu,
- otrzymania materiałów szkoleniowych, o ile dana forma wsparcia to przewiduje,
- oceny organizacji i przebiegu zajęć, wykładowców za pomocą ankiet ewaluacyjnych,
- otrzymania dyplomu o udziale w zajęciach edukacyjnych.
- Uczestnik zobowiązuje się do aktywnego uczestnictwa we wsparciu.
§ 6
Zasady rezygnacji z uczestnictwa we wsparciu
1) W przypadku braku możliwości uczestniczenia Uczestnika we wsparciu, Uczestnik jest zobowiązany poinformować telefoniczne/mailowo Sekretariat o zaistniałym fakcie, przynajmniej na 1 dzień roboczy przed rozpoczęciem pierwszego dnia wsparcia, a Sekretariat wyznacza na jego miejsce zastępstwo.
2) W przypadku rezygnacji z uczestnictwa we wsparciu w trakcie jego trwania, Uczestnik zobowiązany jest do złożenia pisemnego oświadczenia określającego przyczyny rezygnacji.
§ 7
Zasady monitoringu
- Uczestnik zobowiązany jest do każdorazowego potwierdzenia swojej obecności na zajęciach własnoręcznym podpisem.
- Uczestnik zobowiązani jest do wypełnienia ankiet ewaluacyjnych w trakcie uczestnictwa w Projekcie oraz do 4 tygodni po zakończeniu udziału w Projekcie.
- Uczestnik zobowiązany jest do informowania Sekretariatu o ewentualnych zmianach danych teleadresowych (tj. nazwisko, ulica, nr domu, nr lokalu, miejscowość, kod pocztowy, województwo, powiat, telefon stacjonarny, telefon komórkowy oraz adres poczty elektronicznej).
- Informacje, o których mowa w punktach 1-3 będą wykorzystywane wyłącznie do wywiązania się przez grantobiorcę z obowiązków sprawozdawczych z realizacji Projektu.
§ 8
Postanowienia końcowe
- 1. Regulamin obowiązuje od dnia opublikowania do 31.10.2018 r.
- 2. Zastrzega się możliwość zmiany Regulaminu.
- 3. Regulamin jest dostępny w Sekretariacie, biurze Stowarzyszenia Naszym Dzieciom pod adresem Harasiuki 112A, 37 – 413 Harasiuki oraz na stronie kgszkola.superszkolna.pl
- 4. W przypadkach sporów i zaistnienia sytuacji nieujętych w Regulaminie decyzję ostateczną podejmuje Koordynator projektu – dyrektor PSP w Krzeszowie Gornym.
- 5. Integralną część Regulaminu stanowią załączniki:
1) Formularz zgłoszeniowy,
2) Zgoda na przetwarzanie danych.